Obi van Kenobi - Paraineisis

Obi van Kenobi megmodnja a frankót. Jedilét, küzdelem, csajok, miazmás.

Friss topikok

  • gagaringyuri: Vagy télleg vízilabdázó? (2011.09.05. 16:17) 27

Linkblog

9

2011.10.18. 15:38 gagaringyuri

A továbbiakban pedig egy érdekes problémáról, mert olyanok is eszembe jutnak ám, most ebben a nagy nekibuzdulásban.

A múltkor megyek valahová a Tatuinon – nos, a jómultkor – és látom ám, hogy ott áll egy bázinagy párologtató a pusztában. Mondom is magamban: ugyan kié lehet ez a bázi nagy párologtató itt a pusztában? Komolyan, még gondolkodtam is. Megyek közelebb, hát csak egy szikla. Nem is olyan nagy. Mondom ejnye. Pedig már hallottam is, hogy zizeg. Akkor biztos csak a szél - mondom. Közelebb megyek, hát mégiscsak egy párologtató. Csak egy másik típus, mint amire gondoltam. És zizeg.

Hát ennyit arról, mennyire megbízhatók az érzékszerveink, és mire megy egy halom fals információval még a jedi feje is. A műszeres méréseket vastagon ideértve.

Ha viszont az Erőt használjuk – amire csak biztatni tudlak – közelebb kerülünk a valósághoz. Úgy értem, az igazihoz. Az ojjektívhoz. Ehhez persze előbb rendet kell rakni a fejünkben, és sajnos egy magadfajta padavannak ez a legnehezebb rész a dologban, effelől biztosíthatlak.

Yodának erre is van egy publikációja, „Hogyan rakjunk rendet a fejünkben?” címmel jelent meg papírra nyomva a Dagobán. Nem akartam neki soha mondani, de nem hiszem, hogy sokan olvasták. Úgy vettem észre, nem zavarja különösebben a dolog.

Na szóval, amit összeeszkábálunk magunknak a fejünkben az azért lássuk be, több okból is elég bizonytalan lábakon áll. Miszerint több sebből vérzik. Valami komolyabb kapaszkodó után célszerű nézni ezokból. Mondok egy ilyet.

Az Erő az.

Komolyan beszélek. Ami a múltkor volt, az volt a vicc.

De mondok gyorsan egy másikat. Majdnem minden csillagrendszerben megvan a saját változata:

- Jónapot! Egy almát kérek!

- Kettő lett. Maradhat?

Hoppá, a párologtatót meg majdnem elfelejtettem!

Na szóval: Megyek tovább a Tatuinon – tudod, a múltkor –  na és elbattyogok az új típusú párologtató mellett. (Egyébként a mái napig nem értem mit keresett ott.) Zizeg. Továbbmegyek, még mindig zizeg. Utána pedig akárhányszor fordultam vissza, soha nem tudtam még egyszer sziklának látni.

Látod, mit számít a nézőpont és a helyes információ.

Soha ne higgy csak a saját fejednek! Én se hiszek neki. Nem csak a tiednek, a sajátomnak se, ne izgulj.

A bejegyzés trackback címe:

https://obivan.blog.hu/api/trackback/id/tr142916898

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása