Obi van Kenobi - Paraineisis

Obi van Kenobi megmodnja a frankót. Jedilét, küzdelem, csajok, miazmás.

Friss topikok

  • gagaringyuri: Vagy télleg vízilabdázó? (2011.09.05. 16:17) 27

Linkblog

7

2011.10.20. 15:23 gagaringyuri

Bakugorjunk csak vissza az előzőekhez! (mindig ezt az átkozott 4-est nyomom meg a ! helyett. Az Erő legyen velem4. Tessák!)

Egy jedi elég sokat idegeskedhetne (de nem teszi, tudod…) a hülyék miatt. Sőt bátran kijelenthetem, hogy a Galaxis minden tagjának a hülyék okozzák a legtöbb bajt. Szinte kivétel nélkül az összes komolyabb idegeskedést.

Ha már itt tartunk, jöjjön néhány újabb Obi van-féle praktikus tanács és észrevétel:

(Remélem emlékszel még arra a részre, ahol írom, hogy senki nem tévedhetetlen. Ennek fényében az alábbiak kicsit veszítenek majd a hitelükből, de hát mit tehetnék én kérem, csak egy egyszerű öregember vagyok innen a sarokról…)

Ki a hülye? Avagy hogyan ismerjük fel a hülyéket?

A hülyéket elég könnyű felismerni, jobb esetben pár mondatból megvan a dolog. A hülyeséghez nem elég, ha valaki furcsákat mond, az a nagyobb baj, ha tesz is. Az Erőnek hála, ebből van kevesebb. Ez utóbbi az idegesítőbb típus, (az ún. nagyon hülye) mert ráadásképp vagy önbizalma van még, vagy akaratereje. Rosszabb esetben a kettő együtt.

A hülyék ráadásul sok esetben hangosak. Azért kiabálnak, mert azt hiszik, igazuk van. Ez aztán nagy önbizalommal tölti el őket.

Szoktam mindig mondani neked… vagy még tán nem mondtam?

Na, mindegy, mondom neked, hogy legyen mindig elegendő önbizalmad, ha már belevágsz valamibe. Ha nem vagy akarnok vagy hülye, akár még jól is elsülhet a dolog.

De vissza a hülyékhez!

Márpedig az Erő akaratából hülyék szükségszerűen vannak. Talán az biztathat, hogy az Erőnek hála legalább annyi normális teremtmény is él a Galaxisban. A gond csak az, ha éppen nagyon távol.

Most jut eszembe az egyik jedi titok4 Elárulom!

Sajnos csak a jedik ítélhetik meg, hogy ki a hülye és nem a padavanok.

Bocs.

Biztasson a tudat, hogy jó úton vagy, elvégre az a hír járja itt a hátam megett, hogy jó mester voltam (bár nekem azért vannak kételyeim), és a jó mesterek fél győzelem.

Mi legyen, ha mégis hülyékkel találkozik az ember?

Történjék is bármi, ne húzd fel magad! Ő nem lesz kevésbé hülye, te meg csak beengeded magadba a Sötét Oldalt. S akkor már kérném tisztelettel, bármi megtörténhet. Sajnos. Ahogy itt mindig mondogatják a többiek: lemész a szintjükre, aztán hazai pályán tönkrevernek.

Egyszer, még padavan koromban fölmérgesítettem magam egy hülyén.

Mondja nekem:

- Fiatalember!

Mire én:

- Igen?

- Rossz helyen guggol.

Ebben éppen lehetett valami, mert Patiszon akkor pont rosszul lett – valami extrémhülye allergiája volt padavan korában – én pedig a fejét próbáltam tartani. Illetve azt, amit a fejének gondoltunk még akkoriban. Valami nagyobb élelmiszer boltban volt ez.

- Ha nem látná, uram, a barátom rosszul van.

- Ha nem látná, nem érem el magától a sprüöl-konzervet.

Volt egy-két mondat életem során, amikor úgy éreztem, rosszul hallok, hát ez benne van az első ötben.

Erre folytatja:

- No, lépjen arrébb gyorsan, mert sietek!

Nem vagyuk túl büszke rá, de a történethez tartozik, hogy utána azt mondtam neki:

- Uram! Ön most szarral akarja összekenni a fejét a női mosdóban!

Gondolhatod.

Qui Gon nem örült a hírnek. Én meg egy évig vizet hordtam a Tatuinon.

Ennyit az idegeskedésről. Hirtelen Harag & bandája.

De vissza a hülyékhez! Ha felbukkan a láthatáron, te dönthetsz, hogy vállalod-e. Mondhatod magadnak, hogy te vagy az okosabb, de annak következményei lesznek. Ha pedig már valami okból úgy döntöttél, hogy okosabbnak hiszed magad a másiknál, akkor neked legyen eszed a közös dolgaitokban, és tegyél róla, hogy elkerüljétek a balhét. Ne állj le vitatkozni hülyékkel, ne bosszantsd fel magad rajtuk, és ne hidd, hogy bárkinél is okosabb vagy!

Sajnos az is lehet, hogy hülye vagy.

Mondjuk, innen nem úgy tűnik, azért is írom neked ezeket a dolgokat, de be kell valljam, hogy engedtem az Erő csábításának, és ezúttal középről próbáltam választani, nem a Sötét vagy a Világos Oldalról. Valahonnan a közepiből.

No, de boncolgassuk csak tovább az előbbieket!

Hülyeség az, amit a hülyék csinálnak. Vagy az, amihez ugyan semmi közük, de akár ők is csinálhatták volna. Ezek az esetek azért érdemelnek több figyelmet, mert elvileg meg lehetett volna valamimód előzni őket.

Az Erő ily módon tanít. Engedi, hogy megcsináld a hülyeségedet. Ha még egyszer beleszaladsz, legalább tudod, mire számíthatsz ha megint arra mész, mint a legutóbb. Tudod, amikor elbotlottál. Az Erőnek hála, egy jedi azért tízből tízszer legalábbis tudja, melyik döntéséből lesz hülyeség.

Merthogy sajna akadnak rossz döntések. De én azt mondom neked, inkább dönts rosszul, mint sehogy. Legfeljebb okulsz belőle, ha túléled. Még mindig jobb, mint bambulni.

Az is igaz, hogy egy alkalommal Artas döntött rosszul. Azután elsodorták az események.

A szokásos történet: két férfi és egy nő – a leghagyományosabb sablonok szerint, és hát lássuk be, nincs túl sok variáció. Ha lesz időm, talán elmesélem.

A bejegyzés trackback címe:

https://obivan.blog.hu/api/trackback/id/tr612885040

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása